BUDAPEST

Dovin Gallery, 2005

Magic Square / Bűvös négyzet
Magic Square / Bűvös négyzet

(2006, oil on canvas, 162x168 cm, in collection of the Kiscell Museum)

press to zoom
Souvenir
Souvenir

2010, oil on canvas (private property / magántulajdon)

press to zoom
The Remete Amoeba / Remetei amőba
The Remete Amoeba / Remetei amőba

(2006, oil on canvas, 162x226 cm, private property/magántulajdon)

press to zoom
The Dockyard awaits you
The Dockyard awaits you

Téged vár a Hajógyár (2006, oil on canvas, 162x218 cm, private property / magántulajdon)

press to zoom
Csepel Free Port / Csepel Szabadkikö
Csepel Free Port / Csepel Szabadkikö

2005, oil on canvas, 162x218 (private property / magántulajdon)

press to zoom
Csepel Free Port / Csepel Szabadkikö
Csepel Free Port / Csepel Szabadkikö

(detail / részlet, 2006, oil on canvas, 162x218 cm, private property / magántulajdon)

press to zoom
"Feri, mount Mount Feri!"
"Feri, mount Mount Feri!"

(2006, oil on canvas, 162x226 cm, private property / magántulajdon)

press to zoom
Forward Ady / Hajrá Ady
Forward Ady / Hajrá Ady

(2005, oil on canvas, 162x203 cm, private property)

press to zoom
Trapéz téesz
Trapéz téesz

(2007, olaj, vászon, 162 x 205 cm)

press to zoom

"Baranyai Levente festészete felülről láttatja velünk a világot. Láthatóvá teszi az info-kommunikációs nézőpontot, ahonnan a globális világ-falura nézhetünk. Felidézi a festészet perspektíva tanulmányait, a 21. századi realitás és virtuálitás egymásra hatását. 

A nagyméretű vásznak színeikkel és formáikkal a földi civilizáció festészeti eszközökkel elkészített enciklopédiájának vagy tárházának ígéretét keltik. Képein a Föld felszíne kerül bemutatásra. Realitásuk síkbeli, de megcsalják a nézőt. 

A vásznakon ugyanis nemcsak az élénk vizualitással rendelkező földi tájak kerülnek madártávlati perspektívából bemutatásra, hanem a képeken nem látható folyamatok, mint a történelem, a politika, a klímaváltozás kultúrákat felszámoló következményei, az embert helyettesítő vagy az emberi képességeket kiterjesztő és megtoldó technikai eszközök és rendszerek, valamint az ezekhez kapcsolt vágyak és elképzelések is. A művek a művészet mediális távlataira is kritikai reflexiót adnak."

Kurdy Fehér János